LOUIS POULSEN - "PIEŠĶIROT GAISMAI FORMU"
Mūsdienās neviens nesaista Louis Poulsen ar vīna importa uzņēmumu. Bet 1874. gadā tas bija tieši tā. Šajā gadā Ludvigs R. Poulsens nodibināja uzņēmumu ar nosaukumu "Kjøbenhavns direkte Vin-Import-Kompagni" (Kopenhāgenas tiešā vīna importa uzņēmums). Taču šodien, vairāk nekā 140 gadus vēlāk, Louis Poulsen ir atzīts kā Dānijas dizaineru gaismekļu ražotājs ar pasaules slavu!
Louis Poulsen apgaismojuma klāsts
Louis Poulsen ir pazīstams ar savām slavenajām klasiskajām lampām, ko veidojuši tādi slaveni dizaineri kā Vilhelms Lauritzens, Verners Pantons, Arne Jakobsens un, protams, Pouls Henningsens. Henningsens iekustināja lietas 1924. gadā: piemēram, uzvara starptautiskajā dekoratīvās mākslas un rūpnieciskā dizaina izstādē Exposition Internationale des Arts Decoratifs & Industriels Modernes, kas notika Parīzē.
Šodien Louis Poulsen ir pārstāvēts gan stilīgās dzīvojamās telpās, gan neskaitāmās komercijas vietās. To vidū ir, piemēram, elpu aizraujošs Carl Hansen & Søn izstāžu zāle. Vai Langelinie Pavillonen restorāns Kopenhāgenā, kuram tika izstrādāts PH Artichoke.
Kopumā daudzas konstrukcijas ir izstrādātas konkrētam apgaismojuma uzdevumam profesionālā vidē. Louis Poulsen dizaineri vienmēr ir saskārušies ar jauniem būvniecības projektiem un turpina saskarties ar jauniem izaicinājumiem - un katrs klients gūst labumu no rezultātiem!
Dizaineri un klasika no Louis Poulsen
Vai tie būtu Luisa Poulsena gaismekļu nosaukumi, vai dizaineru vārdi - droši vien ikviens tos kaut reizi ir dzirdējis. Ja jums patīk dizains, tādi nosaukumi kā PH Artichoke vai PH 5 radīs ļoti specifiskas asociācijas. Funkcionāls un tajā pašā laikā vispusīgi pārsteidzošs** dizains. Taču vienlaikus tie ir tik daudzpusīgi, ka ir piemēroti gan mājsaimniecībā, gan profesionālā lietojumā.
Ar tādiem vārdiem kā Arne Jakobsens, Pouls Henningsens vai Verners Pantons pamatoti iedomājamies dizaina pasaules dižgarus. Tas attiecas arī uz "jaunpienācējiem" portfelī: Klāra fon Cveigberga, Oki Sato un Kristians Flindts. "Būt dizainerim mūsdienās joprojām nozīmē būt zinātkāram, izmēģināt lietas un mēģināt tās uzlabot," intervijā izdevumam Lampenwelt atklāj Kristians Flindts, demonstrējot pioniera garu, kas līdzīgs tam, kāds bija raksturīgs Poulam Henningsenam.
Louis Poulsen veikalā dizaina entuziasti atradīs daudzus labi zināmus vārdus - savām četrām sienām vai nākamajam lielajam apgaismojuma projektam, kas ir daļa no šī apgaismojuma ražotāja lieliskās vēstures.
Poula Henningsena pasaule
Poula Henningsena māte bija dāņu rakstniece Agnese Henningsena, dzimusi 1894. gadā. Un patiešām, arī viņas dēls Pols kādā brīdī paplašināja savu darbības jomu un kļuva par žurnālistu un rakstnieku. Tomēr dizaina entuziasti viņu drīzāk atcerēsies kā lielisku gaismekļu dizaineri.
Šodien mēs uztveram viņa dizainu kā klasisku un funkcionālu, vienkāršu, bet unikālu. Tomēr viņš tika uzskatīts par nekonvencionālu domātāju ar dumpiniecisku noskaņu. Savā laikā viņa dizainparaugi patiešām lauza daudzas tradīcijas. Pieņemt status quo? Viņš to nekad nav darījis.
Viens no piemēriem ir leģendārā trīs vairogu sistēma PH 3/2 no 1927. gada. Tas novērš atspīdumus visā telpā - īsts jauninājums dzīvojamā telpā. Viņš bija pionieris gaismas struktūru, ēnu, atspulgu un gaismas atveides attiecību jomā.
Viņš visu mūžu ir strādājis Louis Poulsen. Pat pēc viņa nāves 1967. gadā viņa darbi joprojām ir vieni no populārākajiem un pazīstamākajiem gaismas vēsturē.
Poul Henningsen klasika
PH Artichoke
PH Artichoke tika izstrādāts 1958. gadā restorānam Langelinie Pavillonen Kopenhāgenā. Tās raksturīgā iezīme ir 72 lapas, kas nodrošina simetrisku, neapžilbinošu gaismu.
PH 5
Šī klasiskā dzīvojamo istabu, restorānu un viesnīcu iekārta arī tika izstrādāta 1958. gadā. PH 5 tika izstrādāts, reaģējot uz biežajām spuldžu formas un izmēra izmaiņām.
PH 3/2
Leģendārais PH 3/2, kas tika radīts 1925./26. gadā, tagad, par godu 125. gadadienai, ir izlaists ierobežotā skaitā dzintara krāsā. pieejams par godu Luisa Poulsena 50. dzimšanas dienai.
Vilhelma Lauritzena pasaule
Viņa projektētie gaismekļi un ēkas iemieso to, ko mēs tagad saprotam ar terminu "modernitāte "**, un tā tas ir bijis kopš 20. gadsimta 30. gadiem.
Vilhelms Lauricens (1894-1984) bija viens no no visu laiku nozīmīgākajiem dāņu arhitektiem un dāņu funkcionālisma aizsācējs. Viņš projektēja Nørrebro teātri (1931-1932), universālveikalu Daells Varehus (1928-1935), Dānijas Raidorganizāciju namu (1936-1941) un pirmo Kopenhāgenas lidostu (1937-1939).
Lauritzens ir projektējis arī dažus izcilus gaismekļus** - piemēram, Dānijas Raidorganizāciju centram, ko viņš arī projektēja kopumā. Mūsdienās šie lukturi ir pazīstami kā VL38 un VL45.
Pazīrotāji zina, ka tie bija paredzēti apraides centram. No šī brīža ikviens cits var stāstīt šo stāstu. Un ienest īstu dizaina ikonu savās mājās ar gaismekļiem ar pārsteidzošu toņu.
VL45 Radiohus
Šis piekaramais gaismeklis tika izstrādāts pagājušā gadsimta 40. gados Dānijas apraides centram. Tā iezīmes ir misiņa piekariņš un trīsslāņu caur muti pūsts stikls.
VL38 stāvlampa
Šī stāvlampa bija arī daļa no Dānijas apraides centra aprīkojuma. To raksturīgākās iezīmes ir retro stils un maiga, izliekta izteiksme.
Galda lampa VL38
VL38 galda lampa ir īsta Vilhelma Lauritenena klasika. Uz galda tas nodrošina vislabāko apgaismojumu un ir stilīgs mājas aksesuārs īstiem dizaina cienītājiem!
Vernera Pantona pasaule
Dāņu dizainera un arhitekta Vernera Pantona darbi ir viņa eksperimentālā stila izpausme. Viņa sadarbība ar Luisu Poulsenu sākās 1959. gadā.
Viņa gaismas gandrīz varētu dēvēt par "psihedēliskām", jo to dizainā ir dzīvas krāsas un fantāzija. Viņa gaismas ir pilnīgi funkcionālas un grafiski skaidras, neraugoties uz to smalkumu. Saskaņota figuratīva struktūra, kas piešķir telpām papildu dimensiju.
Leģendārais vīrs ir patiešām slavens ar savu panthelu. Tam bija īpaša nozīme lielajā izstādē "Gaisma un krāsas" Trapholta Dizaina muzejā Koldingā.
Diemžēl meistars, kurš bija iecerējis visu izstādi kā vienotu mākslas darbu, pats to neredzēja. Viņš nomira 1998. gadā neilgi pirms atklāšanas. Taču viņa darbi turpina dzīvot.
Panthella stāvlampa
Panthella sērija tika izveidota 1971. gadā. Tās nepārtrauktā popularitāte ir saistīta arī ar tās organisko formu. Tas ir pārsteidzošs, bet vienlaikus diskrēts mēbeļu priekšmets.
Panthella Mini Chrome
Galda lampas hromētā versija piešķir 1971. gada Panthella īpaši modernu, gandrīz futūristisku izskatu. Šeit tam ir arī pārsteidzoša forma.
Panthella Mini
Panthella mini versija ir vēl daudzpusīgāka. Šāda krāsu daudzveidība viņai ir kopš 1998. gada, kad viņa tika uzaicināta izstādē "Gaisma un krāsas" prezentēt Vernera Pantona mūža darbu.
Arne Jakobsen pasaule
Arne Jakobsens bija arhitekts. Viens no patiešām lielajiem. 1927. gadā viņš pabeidza Dānijas Karalisko tēlotājmākslas akadēmiju Kopenhāgenā un turpināja attīstīt un nostiprināt savu pasaules reputāciju.
Piemēram, Kopenhāgenas Nacionālajā bankā. SAS Royal Hotel & Terminal, kas arī atrodas Kopenhāgenā. Vai Sv.Katrīnas koledža Oksfordā.
Papildus celtām ēkām viņš projektēja arī galda piederumus, durvju rokturus, vannas istabas aprīkojumu, audumus, tapešu rakstus un, protams, gaismas ķermeņus.
AJ galda lampa ir ne mazāk kā filmu zvaigzne - pat zinātniskās fantastikas filmās. Šī parādīšanās nākotnes utopijās parāda to, kas raksturīgs visiem šī arhitekta meistara darbiem: neparastu dizaina skaidrību, kas, kā var viegli iedomāties, būs pieprasīta arī nākotnē. Gan tuvākā, gan tālākā nākotnē.
Eclipta
Šis sienas gaismeklis tika radīts 1959. gadā Rēdovres pilsētas rātsnamam. Vēlāk viņa uzstājās arī Sv.Katrīnas koledžā. Mūsdienās gaismeklis bieži vien ir kā arhitektoniskais dekoratīvs papildinājums uz tortes.
AJ galda lampa
Iespējams, slavenākais Arne Jakobsena modelis tika radīts 1960. gadā viesnīcai SAS Royal Hotel Kopenhāgenā (Radisson Blu). Mūsdienās lampa tiek uzskatīta par neaizmirstamu Luisa Poulsena stila dizaina ikonu.
AJ āra sienas gaisma
AJ modeļa āra apgaismojuma versija tika izmantota arī viesnīcā SAS Royal Hotel. Privātajās āra zonās izteiksmīgs sienas apgaismojums uzreiz demonstrē iedzīvotāja stila izjūtu.